En ostmacka på Fyrisvallsgatan

Det jag saknade mest i hela världen i helgen var att sitta hemma med Fredrik i soffan och äta ostmackor. Jag skickade ett sms och skrev att det var det mest romantiska jag kunde föreställa mig (påverkad av att inte ha ätit ordentligt på en vecka eller så, och av att ha inte träffat Fredrik på ett par månader). Det låter inte särskilt romantiskt, smsade Fredrik tillbaka.

Om jag hade varit lite mindre febrig och lite mer skönlitterär hade jag kanske kunnat uttrycka känslan i stil med såsom Niotillfem uttryckte den:
”Och det är allt vad jag saknar med dig nu när du inte är här hos mig. Att dricka mellanmjölk och koka spaghetti, titta på tvprogram vi glömmer bort att vi har sett, att ligga bredvid och spela mobilspel och att vara så nära dig utan kläder. Varje måndag, tisdag, onsdag med dig. Alla dagar som inte skiljer sig särskilt från varandra. Att säga hej och god morgon och att inte göra det. Att istället gå runt på gatorna i ett land jag inte är född i”

2 responses to “En ostmacka på Fyrisvallsgatan

  1. sara ahnström

    Det är nog oftast de små sakerna som inte verkar så speciella man saknar mest. Din frukost med frukterna såg helt underbar ut. kram

  2. Ja, du har rätt- så är det!

    Jaa…frukterna… det blir dyr mathandling hemma om den ska vara i närheten av detta lyxliv.

    Kram vännen!

Kommentera

